חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה חשוב לחזק את שרירי רצפת האגן?

שרירי רצפת האגן הם השרירים בגוף שלנו שאחראיים על שליטה בסוגרים. ללא פעילות תקינה של רצפת האגן, צפוי שנסבול מתסמינים מאוד לא נעימים כמו בריחת שתן, כאבים בזמן מתן שתן או קיום יחסי מין, כאבי גב, בעיות עיכול ועוד. התזוזה שלנו תוגבל מאוד כיוון שפעילות גופנית תעודד את בריחת השתן, ונהיה מחויבים למרק קצר מאוד מהשירותים בכל רגע ביום. כדי למנוע את השגרה המתסכלת והקשה הזו, חשוב שנדע איך לחזק את שרירי רצפת האגן ולמנוע מהם להתרופף עם השנים. העניין עוד יותר חשוב ככל שמתבגרים כיוון שתהליך הבלאי הטבעי של הגוף כולל הידלדלות והיחלשות של השרירים, בכללם שרירי רצפת האגן.

איך תרגילי קיגל יכולים לסייע לכן?

תרגילי קיגל הם סדרת תרגילים ידועים ופשוטים לביצוע שניתן לבצע ללא כל מכשירי עזר. התרגילים האלו מחזקים באופן אינטנסיבי את שרירי רצת האגן על ידי כיווץ והרפיה שלהם השומרים עליהם בכושר ובפעילות קבועה. את התרגילים ניתן לבצע בישיבה, שכיבה או עמידה וניתן לשלב אותם במהלך היום תוך כדי פעילויות אחרות כמו עבודה, צפייה בטלוויזיה וכדומה. התרגילים האלה נועדו לנשים מכל קשת הגילאים שמתקשות לשלב טיפולים ייעודיים לטובת חיזוק רצפת האגן, ומהווים הזדמנות נוחה, נגיה וקלה ליישם את המטרה הזו. יתרון נוסף של התרגילים הם שאין הם דומים לטיפול רפואי קלאסי שבו נוכח עוד אדם בחדר (כמו פיזיותרפיסטים למשל), עניין שיכול לחסוך מבוכה רבה לנשים הסובלות מבריחת שתן בעת מאמץ.

מתי מומלץ להתחיל לבצע תרגילי קיגל?

כפי שציינו, ככל שמתחילים לפעול מוקדם יותר כדי לחזק את רצפת האגן ולמנוע התרופפות שלה, כך נגיע לשלבים מתקדמים של החיים המבוגרים שלנו ללא חשש מהתפרצות תופעה של בריחת שתן. ככל שנקדים להתאמן כך נגיע חזקו יותר לגילאים מבוגרים וייחסכו לנו מאמצים גדולים יותר בבניית השרירים מחדש. תרגילי קיגל מתאימים לכל גיל ואינם מצריכם כל דרישה קודמת. בדקו עוד היום מהם הסוגים של תרגילי קיגל שאתם יכולים לאמץ לשגרת היום יום שלכם.