חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתחילים לשחק פריסטייל

סדרת כתבות – חלק א': בעיטות

רשימת המושגים כוללת כל מושג מעולם הפריסטייל שהוא לא שם של תרגיל (למרות שקיצורים פופולריים לשמות של תרגילים כן יופיעו) .אם יש מושג כלשהו ששמעתם עליו ולא מופיע ברשימה, תוסיפו הערה עם המושג, ונוסיף אותו לרשימה עם הסבר.

ADD או ADDS – קיצור שמשמעותו – כמה אלמנטי קושי נמצאים בתרגיל. זה לא בהכרח מצביע על רמת הקושי של התרגיל, אלא כמות המרכיבים שבו.

ATW – קיצור לתרגיל AROUND THE WORLD

DLO – קיצור לתרגיל DOUBLE LEG OVER

BS – קיצור שמשמעותו BOTH SIDES או BOTH SIDED. הראשון-הכוונה בד"כ שהשחקן ביצע תרגיל מסויים בשני הצדדים (שתי הרגליים), והשני, הכוונה שהשחקן באופן כללי משחק באופן אחיד עם שתי הרגליים.

BSOS – קיצור שמשמעותו Both sides one string – כלומר, שהשחקן ביצע תרגיל מסויים בשני הצדדים, באותו שרשור של תרגילים.

Tiltless string, guiltless string etc – כששחקן מבצע שרשור של תרגילים, מכנים את השרשור על שם התרגיל עם הכי פחות ADDS שבוצע בו. לכל רמת ADD יש כינוי – תרגילים מרמה ראשונה נקראים TILT, ולכן שרשור נטול תרגילים כאלה נקרא TILTLESS. רמה שניה נקראת GUILT, ושרשור נטול תרגילים מרמה ראשונה ושניה נקראים GUILTLESS. שרשור מרמה 4 ומעלה נקרא TRIPLESS, מרמה 5 ומעלה: FEARLESS, מרמה 6 ומעלה: BEASTLY, מרמה 7 ומעלה: GODLY.

STRING – שרשור תרגילים – ביצוע של מספר תרגילים ברצף בלי הפוגה ביניהם.

SET – זה התיאור לשלב הראשוני של התרגיל, כשהכדור עוזב את הרגל. משתמשים במושג הזה לתאר 2 דברים: מאיזו פוזיציה התרגיל מתחיל (TOE SET – הכוונה שהתרגיל מתחיל מעצירה קדמית) וברמות מתקדמות יותר של פריסטייל, לתאר תרגילים שמתרחשים כשהכדור עדיין עולה למעלה (SETTING MOVE – לדוגמה – PIXIE, STEPPING).