חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרומה לניצולי שואה

3 סיבות לבצע תרומה לניצולי שואה לקראת החגים הקרובים

ברור שלביצוע תרומה לניצולי שואה יש המון מעלות, וזהו אחד הצעדים הכי פשוטים אך משמעותיים שניתן לעשות לקראת חגים בהם אנו בסך הכל רוצים להנציח את המורשת של עם ישראל ולחגוג עם המשפחה. לצערנו, מרבית מניצולי השואה הם אנשים עריריים שלא יהיו מוקפים במשפחה או אנשים בערב החג, וגם לא ביום שלפני או אחרי. הנה 3 סיבות שירעננו לכם את היתרונות של תרומה לניצולי שואה:

  1. הם מהווים אחת מהקבוצות הכי חלשות באוכלוסיית ישראל בימים אלו

אף אחד מאיתנו לא זקוק להסברים על חייהם הקודמים של ניצולי השואה. אך בימינו, רבים לא מכירים את מצבם הכואב של האנשים האלו. הבדידות, העוני, הקושי בהתנהלות עצמאית, החולי והקושי מול הבירוקרטיה שרק הולך ומתעצם. תרומה לניצולי שואה יכולה להקל עליהם ולו במעט לחיות את שארית חייהם בכבוד.

  1. אם הציבור לא ייקח לידיו את האחריות, הם יישארו בתנאי מחייה מחפירים

לאורך שנים נחלנו הבה יותר אכזבות מאשר הצלחות כשהבטנו על יחסן של הרשויות אל ניצולי השואה. נדמה כי ככל שעובר הזמן, בעלי ההחלטות מייחסים לקבוצה הזו פחות ופחות חשיבות, ומתרכזים בדברים חסרי תוחלת אחרים. לכן, בתור הציבור הרחב, האנושי והרגיש, עלינו לקחת על עצמנו את האחריות לסייע לדור הזה, שכידוע לכולנו, סבל מספיק עד היום.

  1. אפשר לקבל החזרי מס על תרומות

על תרומה של מינימום 190 ₪ ניתן לקבל החזרי מס! לא כולם מודעים לנתון הזה אך המדינה בהחלט מתגמלת את מי שתורם תרומה לניצולי שואה או לכל גוף מאורגן אחר. עם התרומה, בקשו חשבונית מסודרת כדי שתוכלו להציג אותה למס ההכנסה ולקבל את ההחזר.