חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוקי הטסת רחפן

על מי חלים חוקי הטסת רחפנים?

רחפנים הם כלי תעופה לכל דבר, וכדי להגן על בטיחותם של כלל המטיסים, כמו גם עוברי האורח, נקבעו חוקים ברורים שמכווינים את מטיסי הרחפנים כיצד נכון ולא נכון להתנהל עם הכלים. החוקים האלו נלמדים במסגרת קורסים מקצועיים של הטסת רחפנים, ואילו מטיסים חובבים אינם תמיד מודעים לקיומם של חוקי הטסת רחפן והמשמעות שלהם.

מי צריך להכיר את חוקי הטסת הרחפנים?

כל מי שמטיס רחפנים בשמיים, בין אם מטיסי רחפנים מקצועיים שעוסקים בתחום לצרכים מסחריים, ובים אם מטיסים חובבנים שיוצאים מידי פעם לשטח הקרוב לביתם כדי ליהנות משילוב של טבע וטכנולוגיה. הסיבה לכך היא העובדה שאותם חוקי הטסת רחפן נועדו לשרת את כל הגורמים בשמיים בלי יוצא מן הכלל. למשל – חוקי הטסת רחפן קובעים שאסור להטיס רחפנים בסמיכות למסלולי תעופה של מטוסים. האיסור הזה נכון לכל רחפן, לא משנה מהי המטרה שלו.

אילו סוגים של חוקים יש?

ישנם כל מיני סוגים של חוקי הטסת רחפן. חלקם מסבירים מה אסור לעשות כמו האיסור להטיס רחפנים ללא קשר עין בין המטיס לרחפן, או האיסור להטיס רחפנים מעל ריכוזי אוכלוסייה. חלקם האחר מסבירים כיצד כן נכון להתנהל עם הרחפנים כמו קביעת הגבהים המקסימליים להטסה, או מהם השימושים שניתן לעשות עם הכלים – צרכים מסחריים או לא.

אז מה ההבדל בין מטיסים מקצועיים לחובבנים?

כדי להיות מטיס רחפנים מקצועי בעל רישיון לעסוק בתחום באופן מסחרי, יש צורך ללמוד חוקי הטסת רחפן, ולהיבחן עליהם כדי לסיים בהצלחה את הקורס. מטיסים חובבים אינם מחויבים לעבור מבחן כלשהו לפני שהם מתחילים להטיס כלים, אך מומלץ מאוד לקרוא אודות החוקים האלו וללמוד כיצד להתנהל נכון בשטח.